Βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 339/1996, κατ’ εφαρμογή της Οδηγίας 90/314/ΕΟΚ


Παρακαλείσθε να διαβάσετε προσεκτικά τους παρακάτω Γενικούς Όρους Συμμετοχής (Γ.Ο.Σ.), που ρυθμίζουν τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Πελάτη (εφεξής ο Ταξιδιώτης ή Μεσολαβητής) που συμμετάσχει σε οργανωμένο ταξίδι (πακέτο ταξιδιωτικών υπηρεσιών μεταφοράς και μιας τουλάχιστον διανυκτέρευσης) και του Ταξιδιωτικού Γραφείου (εφεξής η Εταιρεία), που πωλεί πακέτα ταξιδίων (εφεξής ταξίδι), που έχει διοργανώσει το ίδιο ή άλλος διοργανωτής. Ο Ταξιδιώτης, τα μέλη της οικογένειάς του και οι συμμετάσχοντες, μέσω εταιριών, πρακτορείων, συλλόγων, σχολών ή άλλων φορέων, με τη συμμετοχή ή τη μεσολάβησή τους στο ταξίδι της Εταιρείας ή άλλου διοργανωτή, αποδέχονται, αυτομάτως και ανεπιφύλακτα, το πρόγραμμα του ταξιδιού και τους παρακάτω Γ.Ο.Σ., τους οποίους μελέτησαν προσεκτικά, κατανόησαν και δεσμεύονται να τηρήσουν ως προϋπόθεση της συμμετοχής τους. Για χωριστή αγορά εισιτηρίων ή ξενοδοχείων ή άλλων υπηρεσιών δεν ισχύουν οι Γ.Ο.Σ. αλλά οι συμβάσεις πάσης φύσεως μεταφορέων και οι κανονισμοί των τουριστικών αρχών όπου δραστηριοποιούνται τα ξενοδοχεία ή άλλοι πάροχοι των αντίστοιχων υπηρεσιών.

1. ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ - ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Η Εταιρεία μας είναι μέλος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων και έχει λάβει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. Η Εταιρεία μας διοργανώνει ταξίδια, η ίδια ή σε συνεργασία με άλλους διοργανωτές, τα οποία πωλεί η ίδια ή μέσω άλλου τουριστικού γραφείου, λειτουργούσα ως μεσολαβητής μεταξύ των πελατών/ταξιδιωτών και των διάφορων φορέων παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιεί (μεταφορικές εταιρίες, ξενοδοχεία, τοπικά ταξιδιωτικά γραφεία, κ.ά.) στους οποίους δεν έχει μεν άμεσο έλεγχο αλλά θα υποστηρίξει κάθε συμβατική απαίτηση του ταξιδιώτη ως μεσολαβητής των πελατών της. O Μεσολαβητής πράκτορας είναι μεταπωλητής των ταξιδιών και δεν είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της Εταιρείας.

2. ΕΓΓΡΑΦΕΣ - ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ
Οι έγκυρες εγγραφές στα ταξίδια και οι κρατήσεις θέσεων γίνονται με επίσκεψη στα γραφεία μας ή στα γραφεία των συνεργατών μας, με αλληλογραφία, fax, e-mail και τηλεφωνικά και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) της καταβολής της προβλεπόμενης κάθε φορά προκαταβολής (συνήθως 30%) ή ολόκληρου του ποσού της αξίας του ταξιδίου, είτε με μετρητά, είτε πιστωτικές κάρτες ή με έμβασμα στους τραπεζικούς λογαριασμούς της Εταιρείας, και β) της αποδοχής των παρόντων Γ.Ο.Σ. Με την καταβολή της προκαταβολής, καθ' οιονδήποτε τρόπο, τεκμαίρεται η ανεπιφύλακτη αποδοχή των παρόντων όρων από τον Ταξιδιώτη. Για την έγκυρη εγγραφή του Ταξιδιώτη σε οργανωμένο ταξίδι θα πρέπει να αναγράφεται στην απόδειξη πληρωμής της προκαταβολής που θα εκδώσει η Εταιρεία μας και η οποία αποτελεί συγχρόνως και τη σχετική ταξιδιωτική σύμβαση (σύμβαση πώλησης) το συγκεκριμένο ταξίδι με τις ημερομηνίες αναχώρησης και επιστροφής και τυχόν άλλα διακριτικά στοιχεία του. Το δικαίωμα συμμετοχής στο ταξίδι εξασφαλίζεται με την εξόφληση του συνόλου της αξίας αυτού και των τυχόν επιβαρύνσεών του, δέκα (10) ημέρες πριν την αναχώρηση. Τυχόν μη εξόφληση του συνόλου της αξίας του ταξιδιού στον προβλεπόμενο χρόνο επιτρέπει στην Εταιρεία να ακυρώσει την κράτηση, να απαιτήσει ακυρωτικά, σύμφωνα με τους παρακάτω όρους ακύρωσης. Ο Ταξιδιώτης ή ο Μεσολαβητής έχει την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους εκπροσωπούμενους από αυτόν συνταξιδιώτες ή πελάτες του για τις λεπτομέρειες και τους όρους του ταξιδιού. Τηλεφωνικές ή άλλου είδους κρατήσεις, που δεν επικυρώνονται εντός εικοσιτεσσάρων (24) ωρών µε την πληρωμή της προκαταβολής ή εξόφλησης δεν υποχρεώνουν την Εταιρεία να δεσμεύει θέσεις. Στις ίδιες υποχρεώσεις εμπρόθεσμης εξόφλησης υποχρεούται και ο Μεσολαβητής πράκτορας, επιχείρηση ή άλλος φορέας και οι μεγάλες ομάδες ταξιδιωτών.

3. ΤΙΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ - ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ κλπ
Οι τιμές των ταξιδιών, που αναφέρονται στο ισχύον έντυπο της Εταιρείας, υπολογίζονται κατά την ημέρα που εκδίδεται ο τιμοκατάλογος / έντυπό της, με βάση τα κοστολόγια των υπηρεσιών, τους ισχύοντες ναύλους / επίναυλους, φόρους, την ισοτιμία ξένων νομισμάτων με το Ευρώ, καθώς και κάθε άλλον παράγοντα κόστους. Η Εταιρεία, αφού έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα πρόβλεψης, διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής των τιμών όταν οι πιο πάνω παράγοντες κόστους αλλάξουν, λόγω έκτακτων και απρόβλεπτων αυξήσεων πριν την αναχώρηση του ταξιδιού. Σε περίπτωση που για τους παραπάνω λόγους αυξηθεί η αξία του ταξιδιού, ο Ταξιδιώτης έχει δικαίωμα να αποδεχθεί την ανάλογη αύξηση ή να ακυρώσει τη συμμετοχή του χωρίς ακυρωτικά, εφόσον η αύξηση αυτή υπερβαίνει το 10% της συνολικής αξίας του ταξιδιού, και να του επιστραφούν τα χρήματα ατόκως. Ο ίδιος όρος ισχύει και για τη μειωμένη συμμετοχή (κάτω των 20 ατόμων) στο ταξίδι, καθώς και για τυχόν διαφορά ναύλου στην περίπτωση που τα εισιτήρια του γκρουπ έχουν συμπληρωθεί και ο Μεταφορέας ή ο ξενοδόχος ζητά μεγαλύτερο ναύλο ή ενοίκιο για τις επιπλέον θέσεις. Οι παιδικές εκπτώσεις (για παιδιά κάτω των 11 ετών), όπου υπάρχουν, ποικίλλουν και παραχωρούνται όταν δύο ενήλικες πληρώνουν κανονικά στο ίδιο δωμάτιο / καμπίνα. Η Εταιρεία έχει δικαίωμα έκπτωσης προεγγραφής ή διάθεσης θέσεων «τελευταίας στιγμής» προκειμένου να πραγματοποιηθεί το ταξίδι, χωρίς δικαίωμα των υπόλοιπων ταξιδιωτών να απαιτήσουν ανάλογη έκπτωση.

4. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ - ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ (ΕΤΑΙΡΙΑΣ)
Η Εταιρεία έχει υποχρέωση να συντονίσει και να εκτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ταξίδια που διαθέτει στους Ταξιδιώτες, μεσολαβώντας μεταξύ των ταξιδιωτών και κάθε τρίτου που παρέχει τις υπηρεσίες (μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων, κ.ά.), δεν έχει, ωστόσο, και δεν μπορεί να έχει άμεσο έλεγχο σε αυτούς, οπότε και ευθύνη. Η Εταιρεία δεν ευθύνεται για λανθασμένες ενέργειες και παραλείψεις τρίτων και των συνεργατών τους, για τις ανωμαλίες στην παροχή των υπηρεσιών και για τις έκτακτες καταστάσεις όπως: ακυρώσεις, καθυστερήσεις ή αλλαγές δρομολογίων μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων, πλοίων, αυτοκινήτων, τρένων κ.ά.), λόγω αποκλεισμού περιοχών, λοιπών απεργιών και άλλων αιτίων. Ως εκ τούτου, δεδομένων των πιθανών μικρών ή μεγάλων καθυστερήσεων, για τεχνικούς, μετεωρολογικούς ή άλλους λόγους, οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να προγραμματίζουν συναντήσεις ή δικές τους επισκέψεις τις ημέρες των μετακινήσεων/πτήσεων. Η Εταιρεία δεν ευθύνεται για τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, περιπτώσεις απεργιών, αποκλεισμού περιοχών λόγω καιρικών, υγειονομικών, τρομοκρατικών, πολεμικών, τοξικών συνθηκών, σεισμών, αεροπειρατειών και άλλων παρεμφερών περιπτώσεων ανωτέρας βίας και για κάθε ζημιά, ατύχημα, απώλεια ζωής ή αντικειμένων. Η Εταιρεία θα εξαντλήσει κάθε τρόπο βοήθειας για τη συνέχιση του ταξιδιού ή επαναπατρισμό των ταξιδιωτών, αλλά χωρίς ευθύνη ή οικονομική επιβάρυνση, η οποία θα βαρύνει τους ταξιδιώτες ως να ταξίδευαν κατ' ιδίαν αντιμετωπίζοντας ανάλογες έκτακτες καταστάσεις. Συνιστάται στους ταξιδιώτες της περιφέρειας να βρίσκονται μία μέρα πριν στους τόπους των αναχωρήσεων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αλλαγές δρομολογίων ή άλλο έκτακτο πρόβλημα. Για τις περιπτώσεις πλημμελούς παροχής υπηρεσίας να γίνεται άμεση αναφορά στο συνοδό και αν δεν προβλέπεται, στον τοπικό πράκτορα με κοινοποίηση στην Εταιρεία, για να διορθωθεί το πρόβλημα. Άλλως, θα πρέπει το πρόβλημα να αναφερθεί εγγράφως στην Εταιρεία με την επιστροφή και εντός 10 ημερών, επισυνάπτοντας κάθε στοιχείο για την αιτιολόγησή του. Η τυχόν αποζημίωση για τη μη παροχή υπηρεσίας δεν μπορεί να ξεπερνά το διπλάσιο της αξίας της επιμέρους υπηρεσίας. Ελάχιστη συμμετοχή για όλα τα ταξίδια είναι τα είκοσι (20) ενήλικα άτομα. Εφόσον ο αριθμός αυτός δεν συμπληρωθεί, η Εταιρεία έχει το δικαίωμα να ακυρώσει το ταξίδι και να ενημερώσει τους Ταξιδιώτες μέχρι και επτά (7) ημέρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού και να επιστρέψει τα χρήματα που είχαν καταβάλει χωρίς άλλη υποχρέωση, εκτός εάν δεχθούν τη διαφορά από τη μειωμένη συμμετοχή. Η διαμόρφωση του ταξιδιού, υπηρεσίες και τιμές θεωρούνται αυτές που αναφέρονται στη σύμβαση πώλησης (εξοφλητική Απόδειξη Πληρωμής του ταξιδιού), την οποία υπογράφει και αποδέχεται ο Ταξιδιώτης ή Μεσολαβητής. Τελικό πρόγραμμα ταξιδιού θεωρείται αυτό που οι Ταξιδιώτες ή Μεσολαβητές παραλαμβάνουν και αποδέχονται, με τα ενημερωτικά ταξιδιωτικά έγγραφα, 2-3 μέρες πριν την αναχώρηση με τις τυχόν έκτακτες αλλαγές, και έχουν υποχρέωση να γνωστοποιήσουν στην ομάδα που ενέγραψαν στο ταξίδι.

5. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ- ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ
Η συμμετοχή σε ομαδικά ταξίδια προϋποθέτει ανάλογη κοινωνική συμπεριφορά και για το λόγο αυτόν είναι απαραίτητη η απόλυτη συμμόρφωση των Ταξιδιωτών προς το πρόγραμμα του ταξιδιού και τις υποδείξεις των συνοδών ή τοπικών ξεναγών, καθώς και η έγκαιρη προσέλευσή τους στους τόπους συγκέντρωσης για τις διάφορες παροχές του προγράμματος (πτήσεις, μεταφορές, ξεναγήσεις, εκδρομές, γεύματα, κ.λπ.). Η καθυστέρηση και η ασυνέπεια του Ταξιδιώτη μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια της εκδρομής, μετακίνησης ή γευμάτων, χωρίς να έχει δικαίωμα αποζημιώσεως ή επιστροφής των χρημάτων του για τις υπηρεσίες που δεν του δόθηκαν από υπαιτιότητά του, και θα πρέπει να επανασυνδεθεί με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες ή να επαναπατρισθεί με δική του ευθύνη και έξοδα. Η Εταιρεία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον συνδράμει. Στα αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς κ.ά. θα πρέπει να βρίσκεστε δύο (2) τουλάχιστον ώρες πριν την αναχώρηση. Αν δεν προβλέπεται συνοδός στο ταξίδι, ο Ταξιδιώτης πρέπει να επιβεβαιώνει επί τόπου τις επόμενες πτήσεις ή άλλο δρομολόγιό του με τη μεταφορική εταιρεία και να βεβαιώνει ποια ώρα και από ποιο αεροδρόμιο, λιμάνι, terminal, σταθμό, πραγματοποιείται η μετακίνησή του. Τυχόν απώλεια του μέσου μεταφοράς λόγω καθυστέρησης του Ταξιδιώτη ή οικιοθελούς διακοπής του ταξιδιού συνεπάγεται την απώλεια του συνόλου του ταξιδιού, εφόσον δεν καταστεί δυνατόν να επανασυνδεθεί με την υπόλοιπη ομάδα με τη βοήθεια της εταιρείας αλλά με δικά του έξοδα (άλλο εισιτήριο κ.λπ.). Οποιαδήποτε μετακίνηση του ταξιδιώτη εκτός ομάδας βαρύνει αποκλειστικά τον ίδιον. Κατά τον ίδιο τρόπο, η Εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για τις υπηρεσίες του ταξιδιού που δεν παρασχέθηκαν στον Ταξιδιώτη εξαιτίας δικής του αμέλειας ή ευθύνης, ασθένειας ή ατυχήματος. Οι μεταφορείς, ξενοδόχοι και άλλοι πάροχοι υπηρεσιών, καθώς και η Εταιρεία, δεν δέχονται την επιστροφή των καταβληθέντων χρημάτων για λόγους ασθένειας, ατυχημάτων, ιατρικών επεμβάσεων κ.ά. και συνιστούμε στον Ταξιδιώτη να ασφαλιστεί για τέτοιο ενδεχόμενο. Ασχέτως της υποχρέωσής της, η Εταιρεία θα βοηθήσει για τυχόν επιστροφή χρημάτων μόνο εάν οι παροχείς δεχθούν τα δικαιολογητικά που παρασχεθούν. Αν ο Ταξιδιώτης αδυνατεί να συμμετάσχει στο ταξίδι στο οποίο έχει ήδη πληρώσει προκαταβολή ή εξοφλήσει, μπορεί να εκχωρήσει την κράτησή του σε άλλο δικό του άτομο, με τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο συγκεκριμένο ταξίδι, το αργότερο έξι (6) εργάσιμες ημέρες πριν την αναχώρηση, ενώ ειδικά για τις θαλάσσιες μεταφορές η ανωτέρω προθεσμία είναι δέκα (10) ημέρες πριν την αναχώρηση. Σε περίπτωση τυχόν οφειλόμενου υπολοίπου της αξίας του ταξιδιού ή ενδεχόμενων πρόσθετων εξόδων αυτού από τη σχετική εκχώρηση, ο εκχωρών και ο εκδοχέας ευθύνονται αλληλέγγυα απέναντι στην Εταιρεία για την καταβολή του σχετικού ποσού. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των αερομεταφορέων πρέπει να επισημανθεί ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή του ονόματος του επιβάτη, αλλά μόνο η ακύρωση της υπάρχουσας κράτησης και η κράτηση νέας θέσης, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, με πιθανή επιβάρυνση. Η Εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση που δεν βρεθεί νέα θέση. Η δε συνεπαγόμενη ακύρωση της κράτησης θα γίνει σύμφωνα με τους προβλεπόμενους στο παρόν όρους.

6. ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΜΟΥΣΕΙΑ - ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ
Στις εκδρομές των Χριστουγέννων, Νέου Έτους, Αποκριάς και Πάσχα, οι επισκέψεις σε μουσεία και άλλους αρχαιολογικούς χώρους πιθανόν να µην πραγματοποιηθούν ή να γίνουν σε διαφορετική από την προβλεπόμενη ημέρα, λόγω αργιών και µη λειτουργίας τους. Στην τιμή του ταξιδιού δεν περιλαμβάνονται οι είσοδοι σε μουσεία, αρχαιολογικούς ή παρεμφερείς χώρους, εκτός εάν αναγράφεται κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα του ταξιδιού. Στις προαιρετικές ξεναγήσεις/εκδρομές /εκδηλώσεις που αποφασίζονται οργανώνονται και πληρώνονται στο εξωτερικό, απαιτείται ένας μίνιμουμ αριθμός συμμετοχής. Η Εταιρεία δεν ευθύνεται για την πραγματοποίηση και τις τιμές που θα προσφερθούν και είναι στην απόλυτη κρίση των ταξιδιωτών να συμμετέχουν ή όχι στις προαιρετικές εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα και η διάρκεια των ξεναγήσεων ποικίλλει και καθορίζεται από τους τουριστικούς και ξεναγικούς φορείς του κάθε τόπου.

7. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ-ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ/ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Όλα τα χρησιμοποιούμενα από την Εταιρεία καταλύματα έχουν τη νόμιμη και εν ισχύ άδεια λειτουργίας από τις αρμόδιες αρχές της χώρας όπου δραστηριοποιούνται αυτά και τα δωμάτια που κλείνονται είναι απλά (standard). Η επιλογή τους γίνεται με κριτήρια τη θέση τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης του ταξιδιού. Δεν υπάρχει ενιαίο κριτήριο διεθνώς παραδεκτό, συνεπώς μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους τα ξενοδοχεία, έστω και αν ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Τα δωμάτια των περισσότερων ξενοδοχείων κατασκευάζονται για δύο κρεβάτια ή ένα διπλό κρεβάτι. Ως εκ τούτου, τα τρίκλινα ή τετράκλινα δωμάτια είναι ουσιαστικά δίκλινα με επιπλέον κλίνη. Συνήθως δεν είναι ιδιαίτερα άνετα και το επιπλέον κρεβάτι μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά, καναπές ή σπαστό ντιβάνι. Τα δωμάτια παραδίδονται από το ξενοδοχείο συνήθως μεταξύ 14:00-16:00 και είναι στη διάθεση των ενοίκων ως τις 11:00 της ημέρας αναχώρησης. Αν ο Ταξιδιώτης επιθυμεί να μπει νωρίτερα στο δωμάτιο ή να αναχωρήσει αργότερα, θα πρέπει να καταβάλει τη σχετική επιβάρυνση στο ξενοδοχείο, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα. Στα μεμονωμένα ταξίδια, σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης στο ξενοδοχείο μετά την ημέρα ή την ώρα της προγραμματισμένης άφιξης του Ταξιδιώτη, και εφόσον αυτός δεν έχει ενημερώσει σχετικά, το ξενοδοχείο έχει δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση και να διαθέσει σε άλλους το δωμάτιο για όλη την περίοδο της κράτησης. Στην περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων (οverbookings) από την πλευρά του ξενοδοχείου, αυτό και η Εταιρεία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τακτοποιήσει τους ταξιδιώτες, σύμφωνα και με τα ισχύοντα στη χώρα υποδοχής. Στα ταξίδια της Ελλάδας που γίνονται με πούλμαν οι θέσεις δίνονται με σειρά εγγραφής και δεν αλλάζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αντιθέτως στα ταξίδια εξωτερικού με πούλμαν οι θέσεις αλλάζουν καθημερινά. Η διάρκεια μιας ολοήμερης επίσκεψης/εκδρομής δεν υπερβαίνει τις οκτώ (8) συνολικά ώρες, υπολογίζοντας πάντα από την ώρα της αναχώρησης από το ξενοδοχείο μέχρι και την ώρα της επιστροφής σε αυτό. Η επίσκεψη/εκδρομή μισής μέρας δεν θα υπερβαίνει σε διάρκεια τις τέσσερις (4) ώρες, υπολογίζοντας πάντα από την αναχώρηση έως και την επιστροφή στο ξενοδοχείο. Γίνεται γνωστό εκ των προτέρων και ρητά συμφωνείται ότι οι αεροπορικές εταιρίες και για δικούς τους λόγους (βλάβες αεροσκαφών κ.ά.) ορισμένες φορές ναυλώνουν για τις πτήσεις τους αεροπλάνα άλλης αεροπορικής εταιρείας, αλλάζουν τα ωράρια των πτήσεων από πρωί σε απόγευμα και αντίστροφα, καθώς και τους τύπους των αεροσκαφών τους. Οι αλλαγές αυτές είναι αποδεκτές από την ΙΑΤΑ και δεν συνιστούν δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού χωρίς την πληρωμή ακυρωτικών από τους ταξιδιώτες.

8. ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ - ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥ(VISA) - ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ κ.α.
Για όλους τους συμμετέχοντες στα ταξίδια εξωτερικού απαιτείται η κατοχή νέου διαβατηρίου σε ισχύ. Στις χώρες που υπάγονται στη Συνθήκη Schengen μπορείτε να ταξιδέψετε και με αστυνομικές ταυτότητες με λατινικά στοιχεία. Η Εταιρεία συνιστά να έχετε στο ταξίδι το διαβατήριό σας σε ισχύ τουλάχιστον έξι (6) μηνών μετά την επιστροφή σας. Για ορισμένους προορισμούς απαιτείται επιπροσθέτως λήξη διαβατηρίου μετά 3, 6 ή 12 μήνες. Η περίοδος για την έγκαιρη θεώρηση (visa) έχει συμπεριληφθεί στην προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έκαστης εκδρομής ως και οι υγειονομικές διατυπώσεις, αν αυτές απαιτούνται. Η ισχύς και έκδοση όλων των ταξιδιωτικών εγγράφων (διαβατήριο, ταυτότητα κ.ά.) είναι ευθύνη του Ταξιδιώτη και ουδεμία ευθύνη φέρει η Εταιρεία. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται οι ανήλικοι ταξιδιώτες που πρέπει απαραιτήτως να είναι εφοδιασμένοι με τα απαιτούμενα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, κ.λπ.). Επίσης, οι κάτοχοι ξένων διαβατηρίων πρέπει να ενημερώνουν γραπτώς την Εταιρεία και να απευθύνονται οι ίδιοι στις προξενικές αρχές της χώρας τους, καθώς και των χωρών που θα επισκεφθούν, προκειμένου να ελέγξουν αν χρειάζονται θεώρηση εισόδου (visa) ή οποιαδήποτε άλλα έγγραφα για τις χώρες από όπου θα διέλθουν ή στις οποίες θα ταξιδέψουν, καθώς και για την επανείσοδό τους στη χώρα απ’ όπου ξεκίνησαν. Τυχόν μη εξασφάλιση της έγκαιρης έκδοσης ή θεώρησης των ταξιδιωτικών εγγράφων δεν δικαιολογεί την ακύρωση της συμμετοχής του ταξιδιώτη χωρίς ακυρωτικά. Η Εταιρεία παρέχει όλες τις πληροφορίες για τα ταξίδια, όπου ο Διεθνής Οργανισμός Υγείας απαιτεί εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή κ.ά. Λόγω, όμως, των συχνών κατά τόπους επιδημικών αλλαγών και των ιατρικών προσωπικών δεδομένων του κάθε Ταξιδιώτη, ο ίδιος έχει την ευθύνη να απευθυνθεί στις αρμόδιες τοπικές υγειονομικές αρχές για πιο υπεύθυνη και έγκυρη ενημέρωση, ή στο θεράποντα ιατρό του αναφέροντας αν θα ταξιδέψει σε περιοχές ακραίων συνθηκών επιδημιών, ψύχους, θερμοκρασίας, υψομέτρου ή άλλων παρεμφερών τοπικών συνθηκών.

9. ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Η Εταιρεία έχει συνάψει ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο Αστικής Επαγγελματικής Ευθύνης. Ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, τα στοιχεία του ασφαλιστή και οι καλύψεις είναι στη διάθεση του ταξιδιώτη. Τονίζεται ότι οι ομαδικές καλύψεις είναι οριακές και περιορίζονται από τις διεθνείς συμβάσεις μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων κ.ά. παρόχων υπηρεσιών. Συνιστάται σε όσους θέλουν να ασφαλιστούν για μεγαλύτερα ποσά, για ασφάλιση ζωής, αντικειμένων, ατυχημάτων κ.ά. καλύψεων να συνάψουν ατομικό ασφαλιστικό συμβόλαιο για τα ποσά που επιθυμούν. Πρέπει να έχουν μαζί τους την «Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας» από τον φορέα της ασφάλισής τους.

10. ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ
Οι αποσκευές παραδίδονται στο μεταφορέα κα παραλαμβάνονται με ευθύνη και φροντίδα των κατόχων τους, ανεξάρτητα αν υπάρχει ή όχι συνοδός του τουριστικού γραφείου. Σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας των αποσκευών ισχύουν ο Κανονισμός της ΙΑΤΑ για τα αεροπλάνα και οι αντίστοιχες διεθνείς Συνθήκες για κάθε μεταφορικό μέσον, καθώς και για τα ξενοδοχεία, η δε ευθύνη στην περίπτωση αυτήν περιορίζεται σύμφωνα με τις Συνθήκες αυτές. Η Εταιρεία μας δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αποσκευών και των τυχόν τιμαλφών και αντικειμένων αξίας και συνιστούμε την ανάλογη ασφάλισή τους ή να μην τα πάρετε μαζί σας. Άσχετα με το είδος του ταξιδιού (αεροπορικό, θαλάσσιο ή με λεωφορείο) η Μεταφορική Εταιρεία αναλαμβάνει τη μεταφορά για κάθε ταξιδιώτη μόνο μιας βαλίτσας κανονικού μεγέθους και βάρους μέχρι 20 κιλών, εκτός αν άλλως αναφέρεται (π.χ. στις πτήσεις εσωτερικού ΗΠΑ υπάρχουν χρεώσεις για κάθε βαλίτσα). Εκτός από την αποσκευή, ο ταξιδιώτης δικαιούται και μια μικρή χειραποσκευή με μάξιμουμ διαστάσεις 50x40x25 εκατοστά (μήκος/ύψος/πλάτος). Αν ο ταξιδιώτης έχει υπερβάλλον βάρος ή περισσότερες αποσκευές μπορεί ο μεταφορέας να χρεώσει επιβάρυνση και υποχρεούται ο ταξιδιώτης να πληρώσει επί τόπου.

11. ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ
Σε περίπτωση ακύρωσης εκ μέρους του Ταξιδιώτη, οφείλονται ακυρωτικά ή έξοδα φακέλου με τις πιο κάτω προθεσμίες, εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά στο συγκεκριμένο ταξίδι. Οι ακυρώσεις γίνονται μόνο εγγράφως προς την Εταιρεία και ανεξάρτητα από την ημερομηνία εγγραφής και αναχώρησης της εκδρομής και επιδέχονται, κατ' άτομο, τις παρακάτω επιβαρύνσεις (εφόσον δεν είναι δυνατή η εκχώρηση της κράτησης σε άλλο άτομο):

• Προ 21 ημερών από την αναχώρηση €30 για ταξίδια στην Ελλάδα και €50 για ταξίδια στο εξωτερικό, κατ’ άτομο, για διαχειριστικά έξοδα.
• 20 έως 14 ημέρες πριν την αναχώρηση: 40% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.
• 13 έως 7 ημέρες πριν την αναχώρηση: 60% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.
• 6 ημέρες πριν την αναχώρηση μέχρι και την αναχώρηση (non show - μη εμφάνιση): 100% της συνολικής αξίας του ταξιδιού.

Στους ειδικούς αεροπορικούς ναύλους, όταν αγοραστεί το εισιτήριο και ακυρωθεί, χρεώνεται μέχρι και το 100% της αξίας του, ασχέτως του χρόνου κράτησης και ακύρωσης των θέσεων. Για κρουαζιέρες ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους των συμβάσεων της κάθε εταιρείας που ισχύουν για κάθε ταξίδι-κρουαζιέρα, οι οποίοι είναι στη διάθεσή σας.

Για τα ατομικά / μεμονωμένα ταξίδια ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους του κάθε ναύλου των αεροπορικών εταιριών, καθώς και την πολιτική για θέματα ακυρώσεων του κάθε ξενοδοχείου, πράκτορα κ.λπ.

Οι χρεώσεις γίνονται ανεξάρτητα από το χρόνο της εγγραφής ή από το αν έχουν ήδη καταβληθεί τα αντίστοιχα ποσά από τους Ταξιδιώτες ή όχι. Στην περίπτωση που ένα από τα δύο άτομα που πρόκειται να διαμείνουν σε δίκλινο δωμάτιο ακυρώσει τη συμμετοχή του, εκτός των ακυρωτικών, επειδή ο ταξιδεύων θα διαμείνει αναγκαστικά σε μονόκλινο, θα χρεωθεί επιπλέον για τη χρήση αυτήν. Επίσης, επιβαρύνεται με τα έξοδα συμμετοχής σε τυχόν συνέδριο, εισιτήρια αγώνων και άλλων πλέον υπηρεσιών που ζήτησε για λογαριασμό του και η επιστροφή τους είναι συνήθως αδύνατη.

Ιδιαίτερα τονίζεται ότι στις υψηλές περιόδους Εορτών, Πάσχα, Καλοκαιριού, εορταστικών τριημέρων, καρναβαλιού, συνεδρίων, αθλητικών, καλλιτεχνικών οργανώσεων και άλλων παρεμφερών μετακινήσεων, λόγω προπληρωμών των ναύλων, καταλυμάτων, εισιτηρίων κ.λπ. υπηρεσιών, τα ακυρωτικά, ασχέτως του χρόνου κράτησης ή ακύρωσης θέσεων, μπορεί να φτάσουν στο 100%.

12. ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Τυχόν θέματα που δεν καλύπτονται από τους πιο πάνω όρους συμμετοχής θα επιλύονται με βάση την καλή πίστη. Η σύμβαση μεταξύ της Εταιρείας και του Ταξιδιώτη διέπεται από το Ελληνικό Δίκαιο. Η Εταιρεία και ο Ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη και κατανόηση κάθε διαφορά που μπορεί να προκύψει. Σε περίπτωση αποτυχίας τα μέρη μπορούν να απευθυνθούν στην Επιτροπή Φιλικής Επίλυσης Διαφορών του Ελληνικού Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Γραφείων ΗΑΤΤΑ και να ζητήσουν τη μεσολάβησή της. Αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί και τότε δυνατή, αρμόδια θα είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας.